ĆWICZENIA PO PORODZIEBrzuch po porodzie i inne zmiany TEMATY INTYMNEA MOŻE INACZEJZDANIEM EKSPERTÓWCZĘSTE PYTANIAO PROGRAMIE W MEDIACH

Abyś po porodzie mogła w pełni czyć się atrakcyjna,
proponujemy unikalną metodę przywracania sylwetki i sprawności.
Program Atrakcyjna Mama™to:

  • wizyty fizjoterapeutów w domu mamy od pierwszych dni po porodzie
  • indywidualny dobór ćwiczeń
  • szybszy powrót do sylwetki
  • walka z bólem
  • ważna profilaktyka dysfunkcji dna miednicy
  • ponad 10 lat doświadczeń
Dlaczego zaraz po porodzie?

W tym okresie mama ma bardzo wysoki poziom relaksyn. Hormony te powodują, że mięśnie kobiety rozciągają się w ciąży (szczególnie mięśnie brzucha) i podczas porodu (szczególnie mięśnie dna miednicy). Sprawiają też, że ciało mamy w pierwszych dobach po porodzie jest bardzo plastyczne, podatne na modelowanie. Dzięki temu można delikatnymi ćwiczeniami wzmacniać mięśnie brzucha i mięśnie dna miednicy oraz, co jest bardzo ważne, rozciągać te mięśnie, które uległy przykurczeniu w ciąży.

Indywidualny trener w domu mamy

Terapeuta przyjeżdza do domu mamy, więc nie traci ona czasu na dojazdy, nie martwi się też o zdrowie noworodka. Z drugiej strony: elementem programu jest profilaktyka bólu - prowadzący może podpowiedzieć mamie dobre rozwiązania, które zmniejszą zmęczenie mięśni (miejsce do karmienia, przewijak itp)

Czy ćwiczenia w tym czasie są realne?

Większość zaleceń to pozycje rozciągające (część z nich można wykonywać leżąc, czy podczas karmienia dziecka). Natomiast ćwiczenia wzmacniające brzuch to 3 serie wykonywane 1 - 3 razy dziennie (w zależności od możliwości i chęci mamy). Można więc uzyskać dobre efekty poświęcając około 15 - 30 minut dziennie, w razie potrzeby dzieląc ten czas na kilka małych sesji. A warto pamiętać, że to właśnie w pierwszych 2 - 4 tygodniach dziecko jeszcze dużo śpi, a mama często jest w domu z tatą lub z babcią dziecka, więc znalezienie czasu dla siebie jest możliwe.

Indywidualny dobór ćwiczeń

Każda mama ma inny stan mięśni, a co za tym idzie - inną sylwetkę. Czasem występują dodatkowo różne bóle, co też ma wpływ na dobór zestawu ćwiczeń. Różne są też możliwości mam (stopień zmęczenia po porodzie, aktywność dziecka, wsparcie rodziny). Dlatego mama dostaje swój indywidualny "program minimum" oraz zestaw ćwiczeń dodatkowych.

Ćwiczenia po cesarskim cięciu

Studenci fizjoterapii uczą się, że po każdej operacji powinna nastąpić rehabilitacja pooperacyjna. A cięcie cesarskie jest dużą operacją brzuszną. Program Atrakcyjna Mama po cięciu pomaga mamom w szybszym zlikwidowaniu bólu, obrzęku blizny. Wprowadzenie delikatnych ćwiczeń mięśni brzucha jest trochę opóźnione i indywidualnie dostosowane do stanu blizny. Warto jednak zacząć program w pierwszych dniach po wyjściu ze szpitala.

Kto prowadzi program?

Program Atrakcyjna Mama prowadzi w Poznaniu od 2002 roku jego autor fizjoterapeuta mgr Michał Koszla. Od 2010 roku Michał Koszla prowadzi szkolenia z programu Atrakcyjna MamaTM dla fizjoterapeutów z innych miast Polski. Miasta, w których pracują fizjoterapeuci programu są w zakładkach po prawej stronie.